Lente? Geef mij maar Winter!

Op dit moment is het volop zomer in het land. Maar let op, over een paar dagen zie je iedereen bibberend van de kou nog in zomerkledij rondlopen, geteisterd door de gure noordenwind. Want het is lente. Ik geniet van het zonnetje, maar ik heb ook heimwee naar de winter. Terwijl ik ’s winters altijd naar de zomer verlang. En zo is het dus nooit goed.

Maar naar deze melancholieke hybride song, een samengaan van het nummer Winter van het album Goats Head Soup van de Stones en de versie die oud-Stones gitarist Mick Taylor later van dit nummer heeft opgenomen, kan ik het hele jaar door luisteren. Lekker binnen, als het zonnetje schijnt of als de verwarming gezellig aanstaat.

Naschrift: bovenstaande video werd op 20 december 2014 door de Rolling Stones op hun officiële Facebook pagina gepost, hetgeen uniek mag worden genoemd, omdat daar nooit hybride knutselwerkjes van derden staan, doch uitsluitend officiële video’s van 100% Rolling Stones songs. De Stones-deskundigen vonden het in ieder geval heel opmerkelijk, zoals hier te lezen is. Hier is die Facebook pagina van de Rolling Stones. Even scrollen naar 20 december 2014 om de video daar te kunnen zien.

Geef een reactie

