Bloggen? Begin er niet aan

Ik ben heel toevallig aan dit blog begonnen (zie ook dit stukje).

Want hoe gaan die dingen? Je roept ergens opschepperig dat je ooit, jaren geleden, de dialoog Gorgias van Plato hebt vertaald. Dan vraagt iemand belangstellend of je in de boekhandel ligt of in de ramsj. Je denkt je ervan af te kunnen maken met de flauwe opmerking dat je thuis ligt, maar komt daar niet mee weg. Er is altijd wel een of andere enthousiasteling die roept dat het zonde zou zijn als zoiets moois niet beschikbaar was, dat er vast animo voor is en dat er een mooi blogje inzit. Vóór je het weet ben je erin getrapt en heb je veel te hard “Hé, ja, leuk idee!” geroepen. En zit je eraan vast.

.. in mijn schoenen te schuiven ..

En zo heeft iemand zijn daad bij mijn woord gevoegd en eigenhandig een blog op mijn naam aangemaakt. Om dat kant en klaar in mijn schoenen te schuiven, onder het motto ‘Máák er wat van’. Ga er maar aan staan.

Ik ben er inderdaad aan gaan staan. Wat er toen gebeurde, daarover vertel ik een volgende keer. Zo’n stukje als dit mag namelijk niet te lang wezen. Anders leest zelfs je eigen dochter het niet. En zij is een van de zéér weinigen die zich op dit blog heeft geabonneerd. De lieverd!

Lees het vervolg hier.

Geef een reactie

